چگونه به نیروی کار ارزشمند تبدیل شویم؟

نیروی کار ارزشمند کیست؟ آیا شما خودتان را یک نیروی کار ارزشمند می‌دانید؟ اگر بله، آیا به نظرتان، مدیرتان هم همین اعتقاد را دارد؟ چندی پیش، «جولی ژو»، نویسنده و کارشناس حوزه کسب‌وکار، مفهوم «پارادوکس نیروی کار ارزشمند» را مطرح کرد: «مدیران موفق بیشترین ارزش را در کارکنانی می‌بینند که تصمیمات مدیر را به چالش می‌کشند و به نفع تیم، راه‌حل جایگزین ارائه می‌دهند، درحالی‌که بسیاری از کارکنان تصور می‌کنند ارزشمند بودن یعنی اطاعت کامل از دستورات مدیر.» به باور ژو، ریشه این پارادوکس در ساختار سلسله‌مراتبی نهفته، زیرا اختیار تصمیم‌گیری معمولا بر عهده مدیران سطوح بالاست، درحالی‌که تخصص واقعی در سطوح پایین‌تر و میان کارکنان قرار دارد.