
تورم و افزایش هزینههای زندگی در بسیاری از کشورهای دنیا، باعث شده مصرفکنندگان بودجه محدودتری برای خرید از سوپرمارکتها داشته باشند. در کنار افزایش تقاضا برای برندهای اختصاصی فروشگاهها، این روند بر اندازه بستهبندی کالاها هم تاثیر گذاشته است. مصرفکنندگان بیش از پیش یا سراغ بستههای کوچکتر میروند چون در ابتدا ارزانتر به نظر میرسند، یا مستقیم بستههای خیلی بزرگ را انتخاب میکنند به امید اینکه در مجموع برایشان مقرونبهصرفهتر باشد. بر اساس تحلیلی از شرکت «گلوبال دیتا»، شرکتها باید راههای تازهای برای بهبود نسبت قیمت به کارآیی محصولات خود پیدا کنند. دلیلش این است که با افزایش تورم، مصرفکنندگان ناچارند یک تصمیم اساسی بگیرند: یا به سراغ گزینههای ارزانتر بروند، یا همچنان (و حتی بیشتر از قبل) بر کیفیت کالاها تمرکز کنند تا در نهایت ارزش بیشتری در برابر پول پرداختی به دست آورند.